Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Monday, October 6, 2014

Shodoshima~♪♪♪ / Miyazawa Sae Blog / Oct 6, 2014; 1:09 pm (JST)



やっとこさ、やっっとこさ、ブログ書けました!!💦
I was finally able to write a blog!!


いや~~
書くこと多すぎてどうしようかなー。笑
Iya~~
I have so many things to write I don't know what to do. lol
何か書こうかなー。
I don't know what to write about.



でも旬な話からしますね♥️✨
But I will talk one by one ♥





先週、フォトブックの撮影で、ずぅーーーっとずぅーーーっと行きたかった 香川県の小豆島 へ行ってきました!!☆~(ゝ。∂)✨
Last week, for the shooting of my Photobook, I went to Shodoshima in Kagawa-Prefecture, a place I always always wanted to go!!☆~(ゝ。∂)✨







高松からフェリーに乗って小豆島へ向かったのですが、気候にも恵まれ、本当に素敵な景色と素敵な場所で撮影が出来ました🎵✨
Going by ferry from Takamatsu, I was able to shoot in a place with beautiful landscape, blessed by the climate

6年前くらいに、小豆島を舞台としたドラマに出させて頂いて、それで小豆島という場所を知ったのですが、その時私はロケで小豆島に行けなかったので、絶対に行きたい!ってずっと思っていたから、自分の大切な物になるであろう フォトブック で小豆島へ行かせて頂きました🎵✨
I learned about Shodoshima when I played in a drama 6 years ago that took place there but I couldn't go there. So I always thought "I absolutely want to go there!" and being able to shoot my Photobook there is a really important thing for me.

9月下旬は小豆島へ訪れる気候として最適だったみたいで、小豆島で有名なオリーブの実がとてもキレイになってました♥️
Late September is the perfect time to visit Shodoshima because the famous olives become really beautiful at that time♥






現地の食べ物もたくさん食べましたよV(^_^)V
I ate lots of the local cuisine V(^_^)V

すももソフトクリームとか、醤油ソフトクリームとか、おうどんとか、海鮮類とか!!
For example Plum Softcream, Soy Softcream, Udon or Seafood!!

でも本場でのオリーブ素麺はやはり最高でした( ´ ▽ ` )✨
But after all the local Olive Soumen were the best! ( ´ ▽ ` )✨










あとね、
いつか絶対に好きな人と歩きたい!って思っていた エンジェルロード でも撮影をしてもらいました♥️👼✨
And after that,
I was able to shoot on the Angel Road, where I want to go with my beloved person someday ♥






朝一のエンジェルロードと夜のライトアップされたエンジェルロード。
同じ場所だけど、全然違く見えて幻想的でした。。。
一人で歩いたから寂しかったなー。笑
いつか絶対に好きな人と手を繋いでエンジェルロードを歩くぞ!(`_´)ゞ♥️笑
The Angel road in the morning and the lighted Angel Road at night.
Although it's the same place, it looks completely different...
Walking there alone felt lonely... lol
I really want to walk the Angel Road someday while holding the hand of a beloved person!(`_´)ゞ♥️ lol





宿泊させて頂いたホテルは、そのエンジェルロードがよーーく見えるところでした!
佐江が泊まったお部屋は、部屋に露天風呂が付いてて、夜風を浴びながらお風呂に入れる感じになってました。
一人部屋だったから、贅沢に露天風呂使わせてもらったよーーー(-_-)✌️笑
The hotel I was staying at had a really good view on the Angel Road!
The room where I was staying had an Open-Air-Bath and I felt like having a bath in the night.
Because I had a single room, I was able to use the luxury Open-Air-Bath (-_-) lol








あぁ~、、、
これも寂しかったな~、、、。笑♨️
Aa~,,,
That also felt lonely~,,,. lol




小豆島のいろんな場所で撮影させて頂いたのですが、本当にどこの場所も素敵でね。
我ながら早くフォトブックの写真が見たい気持ちでいっぱいです!!(^_^)
I was shooting on various places on Shodoshima, and every place was really beautiful.
While doing that, I really wanted to see the photos in the Photobook as soon as possible!! (^_^)
スタッフさん達もみんな楽しくお仕事をなさっていて、そんなスタッフさん達の姿を見れて私も嬉しくなりました💕
All the Staffs also had lots of fun during work and it made me really happy watching them.

きっと、
いや!!!
絶対に!、素敵なフォトブックができるに違いない!!!✌️✌️✌️✨
またオフショットは違う時に載せますね~🎵
みなさま、発売をお楽しみにっ(^O^☆♪
For sure,
Yes!!!
Absolutely!, it has to become a beautiful Photobook!!!✌️✌️✌️
I will show you the Off-shots another time, okay? 
Everyone, please look forward to the release!(^O^☆♪













そして最近の完全プライベート話をしますと、、、
And now one of my recent private stories,,,


ガールズバンド SCANDALの🌷HARUNAちゃん🌷とお食事に行きました!(^_^)✨
I went to eat lunch with SCANDAL's HARUNAchan! (^_^)








ずっと前からお友達になりたくて、今年の夏にようやく連絡先を交換できたの!
I wanted to become friends with her since always and this summer we were finally able to exchange contacts!

あのねーーー
HARUNAちゃん可愛すぎてね、もうやばいの。笑 女の子なのにキュンキュンするんだよねー。恋だね。笑♥️
You know,
HARUNAchan is too cute, it's really dangerous. lol. Even though I'm a girl, I always become super nervous. That's love. lol♥
来年のSCANDALのコンサート、絶対行きたいなーーーーー!!!✨✨
I really want to go to next year's SCANDAL-Concert!!!






そして!
明後日の10月8日には、DIVAのラストシングル【DISCOVARY】が発売されます!!
小室哲哉さんが、今のDIVAだから歌えて伝えられる素敵な歌詞を書いてくださいました。
今までの思いをしっかりのせて歌わせてもらいます。
みなさん、是非DIVAの活動もチェックよろしくねっ!!!!(((o(*゚▽゚*)o)))
AND!
The day after tomorrow on October 8th, DIVA's last Single "DISCOVERY" will be released!!
Komuro Tetsuya-san kindly wrote lyrics that transfer the current DIVA.
It allows us to sing with putting all our memories in the song.
Everyone, please also check also DIVA's activities!!!!(((o(*゚▽゚*)o)))




、、、、、この間、ミュージックジャパンさんの収録をしたんだけど、、、
歌とちっちゃって、ぶっちゃけ今でも引きずってる。笑(-_-)💦💦
,,,,,When I was doing a recording for Music Japan recently,,,
I have fallen to the song and actually I'm singing it now. lol (-_-)


ごめんね、歌下手くそなんだ。💦
でも、一生懸命歌ってる気持ちが伝わってくれたらいいなーっていつも思っています。なので、、、お許しくださいね。m(__)m💦
Sorry, singing so bad.
But, I always think the most important thing is to transmit the feeling that you are singing with all your effort. However,,, Please forgive me. m(__)m





ってなわけで、
少し盛りだくさんなブログになっちゃったけど、これからはなるはやで気軽に更新できるように頑張るね。笑🎀
With that said, 
Although it were lots of things in this blog, I'll do my best to update earlier from now on. lol
また書きまーすo(^_^)o
See you next time o(^_^)o


No comments:

Post a Comment