Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Monday, January 12, 2015

Recent things / Miyazawa Sae Blog / Jan 12, 2015; 9:13 pm (JST)

こんばんゎーーー( ̄▽ ̄)
今日はチームSの2回公演でした!!!!!
おったまげるくらい疲れたね✌️(*^◯^*)笑
去年の年末に体調を崩してから、体力ないし、胃と腸の調子が悪くて、、、健康管理が大変ですわm(._.)m
Good evening
Today was Team S double stage!!!!!
I was exhausted
Since I was sick at the end of last year, and my condition is bad, and my stomach is in bad condition,,, health management is difficult m(._.)m


この間、お仕事の後にママンと映画へ行きました!(=゚ω゚)ノ✨
久々に映画館で映画見たなー。
見てきたのは、、、
これ!!!!!!!!!!!!!!
A while ago, I went to watch a movie with my mother after I finished work!
It's been a while since I saw a movie in cinema.
The one I went to saw was,,,
THIS!!!!!!!!!!!





『あと1センチの恋』
です❤️❤️❤️
めちゃくちゃキュンキュンしたし、
なんか展開のスピードが個人的にすごくちょうど良くて、ニヤニヤしながらずっと見てました。
でも最後でちょと泣きそうになったなー。
"Ato 1cm no Koi"♥♥♥
It was so great,
and the speed of the personal development was so good, I was grinning all the time.
But at the end I became a bit touched.



恋愛ものの映画だったけど、
近すぎて言えないことって、友人やファンの皆様との間でもあるから、いろんなこと思いました。
この映画は幼馴染の男女のお話だったんだけど、
映画見終わった後に、ママンに、
“なんで佐江には幼馴染がいないんだよ{(-_-)}”
と問い詰めました。笑
Although it was a romance movie,
because it was not too close, I thought also about things between fans or good friends.
This movie was a story about childhood friends but
when the movie ended, my mother said,
"Why does Saechan has no childhood friends". lol

幼馴染とか憧れだわー(´・_・`)❤️❤️
もう今さら、、、無理っすね。笑
I really want childhood friends♥♥
but now,,, it's kinda impossible. lol

とにかく!
主人公の女優さんもメチャメチャ可愛いし、俳優さんもメチャメチャカッコいいし、
たくさんの方にオススメしたい映画でした(^O^)!✨
まだ公開中なので、お時間のある方は是非ご覧くださいねーーーーーーーー☆*:.。. o(≧▽≦)o .。.:*☆
By the way!
The actress of the heroine was really really cute, and the actor was also really really cool,
so it's a movie I want to recommend to all of you!
Since it's still airing, please go to watch it if you have time!

そして、
映画の帰りにはママンとサシでご飯へ、、、(=´∀`)人(´∀`=)
ビールのハーフで乾杯!!!!( ^ ^ )/□
And,
on the way back, I went to have dinner with mom,,,
We did cheers with half the beer left!!!!


普通の生ビールと黒ビールのハーフ、美味しかった(OvO)❤️✨
ビールの後には、ワインデビューもしました!(^.^)✨
そっこう酔っ払ったね。笑
頭痛くなった。笑
Half of normal beer and half of dark beer is really delicious(OvO)♥
After the beer, I had my wine-debut!(^.^)
I got drunk. lol
And I got headache. lol

お酒は強いと思ってたけど、、、
どうやら弱いみたいでした!笑✨
最近ママンと仲良し✌️✌️
なんか面白くてね、ママン。笑
ちょっかい出しまくってます。笑
Although I thought I was strong with alcohol,,,
it seems I'm actually weak! lol
Recently I'm really close to mom
She's really funny, mom. lol
We are crazy. lol
この間はママンに アカスリ もしてもらったの!
うけるべ?(^o^)笑
時間がある時家族といすぎて、本当に友達がいない自分にガッカリします(~_~;)
I even got a massage from mom!
Should I take it? lol
When I spend my free time with my family, I really feel like I have no friends(~_~;)


心友トリオ とは、ほぼ毎日LINEしてるけど✌️✌️✌️
早く才加と優子に会いたい~~~~
As for the Shinyuu-Trio, even though we do LINE every day,
I want to meet Sayaka and Yuko asap

今日は成人式ということで、、、
新成人の皆様、御成人おめでとうございます!(^∇^)
成人式、、、
地元の成人式に出たかったなー
と、四年経った今でも思います。
成人式出てたら今頃友達もいたろうに。笑
一生に一度の成人式をたくさんの方が楽しく過ごせていますように☆☆☆
Today was Coming-of-Age-Ceremony,,,
Everyone who became adult, congratulations!
Coming-of-Age-Ceremony,,,
"I wanted to visit a local ceremony"
I still think so, even after 4 years.
If I joined the ceremony, I might even have friends now. lol
I hope lots of you could spend nice time at this once-in-a-lifetime-ceremony


それでは!
また近況報告しまーあす!
So!
I'll report again about recent events!

、、、あ!!!!!!!
2月16日に発売される、
私のフォトブックの予約受付が始まったので、
よろしければみなさま ワニブックス さんへアクセスお願いします(^-^)❤️
めちゃめちゃ素敵なフォトブックに仕上がりそうなので、、、たくさんの方に見てもらいたい!
写真も文章も!!!!!!
よろしくお願いしますv(^_^v)♪
,,,Ah!!!!!!!
Since preordering my photobook that will go on sale on February 16th has begun, 
please order it from Wanibooks if it's ok(^-^)♥
Since it's likely to become a really really beautiful photobook,,, I want many people to see it!
the pictures and the texts!!!!!!
Thank you!



じゃ~ね~~~~
See you~~~~

No comments:

Post a Comment