Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Monday, May 11, 2015

Draft-Meeting of Sweat and Tears / Miyazawa Sae SKE-Blog / May 10, 2015, 10:37 pm (JST)



第2回AKB48グループドラフト会議!!!
無事に終了しました!!!!
今日まで頑張ってきた、47名のドラフト候補生のみんな。
本当に、本当にお疲れ様でした!( ; ; )✨
The 2nd AKB48 Group Draft-Meeting!!!
We finished safely!!!!
All of the 47 draftees that worked so hard until today.
Really really cheers for good work!

彼女たちの頑張って頑張って頑張っている姿に何度も胸が打たれ、
感情が伝わってきた気がして、
思わず涙が溢れてきました。。。( ; ; )
When seeing the hard hard hard working girl's figure,
and feeling their transmitted emotions, 
I cried so much...

女の子たちの未来を決める大事なドラフト会議。
私たち正規メンバーも心を鬼にしました。
かわいいだけでは取っちゃいけないな とか、
情だけでは取っちゃいけないな とか、、、。
この子がこれからどんな風になっていくか、
この子が自分のチームやグループに来たら周りに刺激を与えてくれるのか、
本当にたくさんのことを考えて悩んで決めてきました。
The important Draft-Meeting that defined the future of the girls.
Also we regular members felt painful in our hearts.
Should we just take the cute ones or
Should we just take by emotions,,,
How will these girls develop from now on,
can these girls give stimulus to the group and the team,
we thought about all these and more things while deciding.

今回はチームとしてではなく、『SKE』としてドラフト会議に臨んだ気持ちのが強かった。
ドラフト会議本番前のSKE楽屋で、
まずメンバーで会議をしました。
“これからのSKEのために、、、”
みんなで考えました。
This time the feeling not only as Team, but also as "SKE" was really strong.
Before the Event at SKE's dressing room,
we held a meeting with the members.
"For the sake of future SKE,,,"
we all thought.

チームSは
上村亜柚香(かみむら あゆか)ちゃん と、
一色嶺奈(いっしき れな)ちゃん 
の2名を選ばせて頂きました!!
Team S
drafted Kamimura Ayuka-chan and
Isshiki Rena-chan!!

あゆかは、
今回のドラフトをチームの中でも見てきた、私・みきてぃ・まいまい の満場一致ですぐ決まりました。
For Ayuka,
Me, Mikiti, and Maimai, who came this time for our Team, decided unanimous.
SKEを第一志望にしている子が正直少ない中、
あゆかは初めから最後までずっとSKEへ入りたい気持ちを伝えてくれました。
まだ11歳だけど、
どこか賢そうで、愛嬌がすごくあって、負けず嫌いで、パフォーマンスも一生懸命で、、、
初めて会った時にドラフト候補生のみんなとご飯を食べたんですけど、その時に、あゆかが
『佐江さんの席はここー!!!(^^)』
って、私の席を取っておいてくれたんです( ; ; )
その時の無邪気な子供らしい姿や、人見知りをしない愛嬌があるあゆかが私はずっと気になっていました。
Among the few that wanted to enter SKE as first choice,
Ayuka showed the strongest will from beginning to the end.
Even though she's just 11-years-old,
she is wise, and really charming, and hates to loose, and gives everything in performances,,,
When we first had dinner with the draftees, at that time Ayuka said
"Sae-san's seat is here!!!(^^)"
and marked my seat (;  ;)
With that innocent and childlike appearance, and being not shy but charming, she immediately became my favorite.

一色ちゃんは、
ずぅーっとこっそり気になる子で。笑
なーんか見ちゃうというか探しちゃうというか。笑
そういう存在でした。
きっと、歌もダンスも得意ではないんだと思うんです。でもとにかく一生懸命で。。
まだ完璧にできない感じがすごくいいなって思ったんです。
あと、一色ちゃんがSKEのパワフルな踊りを踊っている姿が全く想像つかなくて、それも面白いなーって思ったんですよね。
As for Isshiki-chan,
She was also always one of my favorites. lol
Somehow I always looked and searched for her. lol
She had such an appearance.
I don't really think she's super strong in dancing or singing. But she does it will all her strength..
I think the impression that she isn't perfect yet is really good I think.
And, I don't get tired at all to imagine her dancing all the powerful dances of SKE.
彼女たちの今の夢は48グループに入ることだったかもしれないけど、
これから一緒に活動していって、新しい夢を見つけてくれたらいいなーと思います。
まだ正規メンバーではないので、
彼女たちが正式にチームSのメンバーに1日でも早くなれるように、私たちが教えてあげられることを教えて、伝えてあげたいと思っています!!
Although the girls until now probably was to enter 48Group,
I hope they'll discover new dreams to follow while we do activities together from now on.
Since they are still no regular members,
In order to make them regular Team S-Members as fast as possible, we will teach them all we know!


この写真を見てるだけで、
まだ涙が出てきそう。( ; ; )
そして、
もうこの二人に会いたい。( ; ; )笑
これはただの、、、恋。笑❤
Only by seeing this picture,
I still want to cry. (;  ;)
And,
I want to meet them again. (;  ;) lol
This is just normal... Love. lol♥

チームKⅡの、水野ちゃん と こっちゃん!
チームEの、菅原ちゃん!
この、ドラフトで入ってくれた5名が、これからのSKE48を盛り上げてくれる逸材になってけれたらなーと思います。
まずは身近にいる7期研究生への刺激を。。
そして、ドラフトのみんなも、7期生から刺激を受けたらいいなーと思います。
Team K2's Mizuno-chan and Kocchan!
Team E's Sugawara-chan!
These five who entered through draft, I hope they will become outstanding talents that fire up SKE from now on.
First impress the close 7th-Generation Kenkyuusei..
And, also I hope the Draftees get impressed by the 7th-Generation.

ドラフト会議、
初参戦でしたが、すごく楽しめたし、満足できました!!!!!
そして、、、
ロドス は神曲だと思いました( ; ; )
あの曲は私の中で“ドラフト生の曲!”って感じになった。
The Draft-Meeting,
Although it was my first time, I really enjoyed it, and were satisfied!!!!!
And,,,
Rhodes is a godly song I think (; ;)
I really felt "This is the song of the Draftees"

今日はファンの皆様も長丁場本当に有難うございました。
これからの48グループも、
よろしくお願い致します!!!
2015年のSKE48の春は最高であった!(⌒▽⌒)🌸❤✨
Also today thank you all fans who came on this long tour.
Please support 48-Group from now on too!
The spring of SKE48 in 2015 is really the best!
宮澤佐江
Miyazawa Sae

No comments:

Post a Comment