Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Saturday, March 14, 2015

Tebaburo!o(`ω´ )o SaeGaruu / Miyazawa Sae SKE-Blog / Mar 14, 2015; 10:26 pm (JST)

こんばんは~(*^_^*)
今日は 『AKB49~恋愛禁止条例~ SKE48単独公演』の初日だったというわけで、
完全プライベートで名古屋まで観に行ってきました✌✨
Good Evening~(*^_^*)
Today was the Shonichi for "AKB49~Renai Kinshi Jorei~ SKE48-Only-Stage" so I went
to Nagoya completely by myself

前回の49に出演させて頂いていた分、他のメンバーやファンの方とは見方がちょっと違ったかもしれないけど、
舞台上で見えた、全力や一生懸命が、気づいたら“SKE48色”になっていてビックリしました!
Even though the way members and fans view it might be different from the last time when I starred it,
I was really surprised when I could see the "SKE48-Way" in the way they gave their best on the stage!

限られた時間や環境の中で、
このミュージカルだけに時間を費やせたわけではないことを知っていたので、
みんなの全力や一生懸命な姿を見ていたら自然と拍手を送っている自分がいました。
In this limited time and environment, 
Knowing they can't just spend their time for the Musical,
when I saw everyone doing their best, I applauded a lot.

私自身も舞台の経験は全然ないけど、
私よりも経験のない奈和ちゃんの主演っぷりに、たくさんの方が刺激を受けたと思います。
彼女はどんな状況でも、いつも笑顔で辛い姿を見せません。
かなりハートの強い子だと思います。
だから今回も みのり・実 役に奈和ちゃんが抜擢されたんじゃないかな?(^^)
奈和ちゃんの一生懸命な姿が、みのり・実 にマッチしていた感じがしました。
Although I also don't have any experience on stage,
I think Naochan, who is the main cast and has even less experience than me really inspired many people.
No matter what situation, she always smiles and doesn't show hard situations.
She has really a strong spirit I think.
So maybe this is why she was appointed as Minori? (^^)
I really felt her appearance matched Minori's.

そしてヒロイン役の吉永寛子を務めた、
綾巴と宮前。
綾巴の生き生きした姿を見ていたら涙が出そうになりました( ; ; )笑❤
1年前まで現役研究生だった綾巴のパフォーマンスが寛子とすごく重なって素敵でした。
その分、宮前はとっても苦労したと思う。
彼女は人にあまり悩みや考えを伝えない性格だから、今回もきっと一人で寛子を研究してチャレンジしてみてるんだろうなーって感じた。その隠れた努力が寛子と重なって素敵でした。
And acting as heroine Yoshinaga Hiroko,
Ryoha and Miyamae.
When I saw Ryoha's sparkling presence, I felt like crying (;  ;) lol♥
Ryoha, who has been a Kenkyuusei one year ago, showed a beautiful performance as Hiroko.
So I think it was really hard for Miyamae.
Because she is someone who can't really tell feelings or thoughts to other people, I wondered if she is trying to surely study Hiroko alone this time. This hidden effort overlapped nicely with Hiroko.

あと、ちゅり!!
素敵な声の持ち主で(((o(*゚▽゚*)o)))✨
声が綺麗だったな~~~♪
いつも穏やかなちゅりの岡部は、本当に“お芝居”って感じがした!今を楽しんでるちゅりが素敵でした。
ほかのメンバーの分も一人ずつ語りたいけど、、、
話し始めたら止まらなくなるから、、、ごめんねっ💦(^^)💦
And Churi!!
She has a beautiful voice!
Her voice was really pretty
The always gentle Churi's Okabe felt really like theater! Churi was really beautiful when enjoying the moment.
Although I also want to talk about the other members more specific,
If I would start I couldn't stop, so I'm sorry (^^)

ただ、個人的のMVP?っていうのかな、そのメンバーは、
みきてぃー!!!!*\(^o^)/*
役柄がすっごく似合っていたし、
多分みきてぃーの元々のキャラがあったから、セリフも増えたり変わったりした部分がたくさんあったんじゃないかな?✨
お稽古場でもムードメーカーだったみきてぃー!( ^ω^ )彼女の頑張りがもっともっと沢山の人に伝われーーーーーーーーーーー!!って心の底から思ってる。それくらい努力の塊でできてる人です。
If I had to think of an MVP, this member would be
Mikiti!!!!
Her character is fitting perfectly,
maybe because this was Mikiti's original character, maybe there wasn't much to change for her?
Mikiti, who is also the Mood-Maker at rehearsals! I want to show her efforts to many more people!! I believe from the bottom of my heard. She is such a person with lots of efforts.

こうやって一度自分が出てる作品を見に行くと、
どうしても感想が上から目線みたいになっちゃうんですよね、、、。
だから本当は感想は自分の心の中だけでとめておきたかった💦
まだ感じたこと沢山あったけど、残りは自分の心の中にしまっておきます。
Whenever I watch something I appeared at, 
I can't help but want to see the impressions from above...
So this impressions only stay in my mind. 
Although I still have many things I felt, the rest is kept in my heart.

二作目のプレッシャーを感じさせないくらいの、SKEバージョンのAKB49!!
はるばる中日劇場まで観に行って良かったな~って思いますヾ(@⌒ー⌒@)ノ✨
今日3回、明日3回でもう終わってしまうのがもったいなさすぎる。。。((((;゚Д゚)))))))
っていうか、あれを3回公演よくできるな。笑
私には無理です。笑笑
Not showing the pressure of being the second production, SKE's Version of AKB49!!
I think it was good I came all the way to the Chunichi-Theater
It's a waste it will end after today's and tomorrow's 3 performances...
But I think they can do the 3-times stage. lol
For me it's impossible. lol lol

明日の3回公演も、素敵な公演で始まり素敵な公演で終わりますように、、、☆彡
心から願っています。。。^_-☆
Let's begin and end tomorrow's 3 performances beautiful,,,
I hope this from the bottom of my heart...


実!!!!!!
カツラonカツラに見えないくらい自然すぎるw
私はやっとひとつ結びが出来るくらい髪の毛が伸びましたよ。笑
【AKB49】という作品が、これからも代々いろいろなメンバーに受け継がれていけばいいなーってすっごく思った。
観れるだけの作品を見続けたい。
Actually!!!!!
It's so natural I can't see wig on wig!
I grew my hair finally long enough to tie it. lol
I really think it would be nice if from now on various members could experience playing in "AKB49".
The only act I really want to continue watching.


あっという間に明日でラスト!!
みんな、悔いなく楽しんでね(⌒▽⌒)❤
So tomorrow is last time!!
Everyone, enjoy it without regrets! 


今日は素敵な時間をありがとう!!!!
宮澤佐江
Thank you for beautiful time today!!!!
Miyazawa Sae

No comments:

Post a Comment