Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Wednesday, October 21, 2015

Having friends is important / Miyazawa Sae Blog / Oct 21, 2015, 5:55 am (JST)



こんにちは!!!!!!
先日、
心友❤️大島優子ちゃん❤️のお誕生日を
才加と一緒にお祝いしました!
なんだか毎年恒例になってきていて、今年でなんと4回目だったの
優子のお誕生日は10月17日なので、
ハロウィンも近いから毎年仮装をするのがお決まりなのですが、、、
今年は、
Hello!!!!!!
The other day,
I celebrated the birthday of my best friend ♥Oshima Yuko-chan♥ together with Sayaka!
It became an annual tradition, and this year was already the 4th time.
Because Yuko's Birthday is on October 17th, 
Halloween is close so every year we dress in costumes,,,
this year, 
we transformed her to

、、、に変身させました(笑)(笑)
そして私と才加はというと、、、
,,,Chicken lol lol
And Sayaka and I were



ケチャップとマスタード(笑)(笑)
今回のコスプレは、才加が全部チョイスしてきてくれたよ
普段、心友トリオがご飯をしたり集まる時は、だいたい優子が場所やら設定を決めてくれるの。
私と才加は、優子にお任せなの。
だから、
優子のお誕生日の時は~~まあ大変笑
慣れない2人がてんやわんやしながら試行錯誤しながら決めるわけです。笑
Ketchup and Mustard lol lol
This time Sayaka chose all the costumes.
Usually when we meet and have dinner, Yuko decides the place.
Because Sayaka and I leave it to her.
So,
for Yuko's Birthday, it was a bit difficult. lol
so the inexperienced two of us decided in a hurry trial-and-error-way. lol 

今年は、
宿泊先の予約等々、コスプレ…
は才加。
ケーキ、お部屋の装飾…
は佐江。
が担当でした!!
ケーキは、
This year,
booking the place and the cosplays...
were done by Sayaka.
The cake and the decoration for the room...
were done by me.
That was the plan!!
The cake was,



この1年で✨女優子✨が出た作品の一コマを集めたもの!!!!!
紙の月、
銭の戦争、
ヤメゴク、
アンパンマン、
ロマンス、
No.9、
マジすか、、、(笑)
私の考えることややることは、
ファンの皆様と同じなのです。(笑)
そしてお部屋は、
a gathering of all the productions that "Miss Yuko" appeared in this year!!!!!
Kami no Tsuki
Zeni no Sensou
Yamegoku
Anpanman,
Romance
No.9
Majisuka,,, lol
My thoughts and things are do are the same like the fans'. lol
And for the room,




お誕生日とハロウィンを合体させました(笑)
今年のポイントは
お祭りの時に小学生以下の子供たちが絶対に一度は買ってもらう光る腕輪
をイルミネーション代わりに使ったところかな~笑
I matched Birthday and Halloween lol
This years point was 
using the "on a festival all kids younger than elementary school would absolutely buy this glowing bracelets"-things as illumination. lol

手作り感満載のケーキのレイアウトや装飾したお部屋に、優子も喜んでくれてホッと一安心でした♪( ´θ`)ノ✨✨
とにかく今年は、
ただいま初舞台公演真っ最中の優子に少しでも沢山の笑顔を届けて、優子にも笑顔になってもらいたいな
っと思っていたので、それが達成できて大満足!!*・゜゚・*:.。..。.:*・'(*゚▽゚*)'・*:.。. .。.:*・゜゚・*
I was relieved when the handmade-layout for the cake and the decoration of the room made Yuko happy.
Anyway, this year,
I want to make Yuko smile by giving her lots of smiles while she is in the middle of her first stage play,
I thought, so I was really happy to achieve this goal!!


舞台も観劇させて頂きましたが、
とっても素敵でした!!!!✨
生を演じる大島優子も最高でした!!!!✨
隣にいるのが当たり前の関係になってるけど、
どんな時でも味方でいてくれて、支えてくれて、そして刺激をくれる。
そんな、心友2人は私のタカラモノです
今日も明日も明後日も!、
2人に刺激を与えられるために頑張るんだ
私も負けていられないのだ
I was able to see her play,
and it was really beautiful!!!!
The natural acting Yuko was the best!!!!
Being at their side has become a normal relationship, but
they're always on my side, support me, and motivate me.
These two best friends are my treasure.
Today and tomorrow and the day after tomorrow!
In order to motivate these two too, I will do my best,
because I won't loose to them.


もうすぐ、
私が SNH48 になって3年。
あっという間でした。
ほんとにほんとに。。
自分の想像していた未来とは違ったけど…
悔しいくて悲しくて辛い時期もあったけど…
この3年が、
今の私を作ってれました。
そして
この3年でたくさんの愛を知れました。
Soon, it will be 3 years since I went to SNH48.
It passed in a moment.
Really, really..
Even though the future I imagined was different,
and even thought it was a hard, frustrating, and sad time,
these 3 years,
made me what I am now.
And,
I felt much love during these 3 years.


もしも今
“タイムマシンがあったらいつに戻りたいですか?”
という質問をされたら、
私は間違いなく
“3年前です!”
と答えます。
いろんな感情を抱けて幸せだった( ^ω^ )
If I was asked
"If you had a time machine, where would you like to go?",
I would absolutely say
"To the time 3 years ago!"
I was happy with many emotions.


懐かしい話をする時間って幸せ!!
どんなに嫌な事があっても、懐かしくなると笑って話せてる自分がいるし!!
たとえ1年前にあった嫌なことでも、
1年後の今は笑って話せてる。
だからきっと、
今抱いてる不安なことだって、
1年後には笑顔で話せてる!!!
そう信じて、
今日も一日を生きます!
I'm happy when talking about the old days!!
No matter what bad things might happen, I'm someone who laughs about them when they become old!!
For example a bad thing that happened one year ago,
one year later I laugh about it.
So absolutely,
When I'm unsure now,
I can talk about it smiling in one year!!!
I believe this,
so I live the day!


心友に会うと、そういう気持ちになれる。
だから最高!!!!\(^o^)/
身体やお肌、見た目のメンテナンスも大切だけど、心のメンテナンスはもっと大切。
みなさんも、しっかり心のメンテナンスを行ってくださいね!
When I meet my best friends, I feel this way.
So it's the best!!!!
Of course taking care of body and skin is important, but it's also important to take care of your soul.
Everyone too, take care of your soul!





どゅーーーーーーん。(笑)(笑)
(ハリネズミ美容鍼fromカドモリさん)
今日もたくさんのひとが
笑顔で過ごせますよーに~~!!
Doyuuun. lol lol
(Hedgehog Beauty Acupuncture from Kadomori-san)
So that today too many people spend the time smiling!! 




ちょっと早いけど、
ハッピーハロウィン
トリックオアトリート
It's a bit early, but
Happy Halloween!
Trick or Treat

No comments:

Post a Comment