Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Friday, April 17, 2015

With Mama,,, / Miyazawa Sae Blog / Apr 17, 2015, 1:51 pm (JST)

こんにちは(⌒▽⌒)
先日、ママと二人で新潟へ行ってきました。
新潟には大好きなおばあちゃまが眠っているのです(^ν^)
それでね、
新しい新幹線に乗ったよ!!
Hello!
The other day, I went to Niigata with my mom.
In Niigata, my beloved Grandma is resting.
To go there,
I went by the new Shinkansen!!




頑張ってデジカメで撮ったんだけど、、、
新幹線速すぎてブレブレだよね。笑
2年半振りくらいにおばあちゃまに逢いに行き、なんだか心がホッとしました。
I did my best to take a picture with my camera,,,
but the Shinkansen was too fast so the picture got blurry. lol
Visiting my grandma after 2 and a half years, my heard felt relieved.



本当は、お墓に薔薇って棘があるから御供えしたらダメみたいだけど、おばあちゃまは薔薇が好きだったので、薔薇を飾って可愛くしてきたよ(*^^*)✨
あと、ロウソクは“ありがとうロウソク”を使ったの!(^^)✨
To be honest, although it's bad to offer a rose with thorns at a grave, since my grandma loved roses, we decorated it with a nice rose (*^^*)
Then we made a "Thank you"-Candle! (^^)


これまたデジカメ撮影下手すぎて、ロウソクにピントが合ってないんだけどさ。笑
いつも見守っていてくれて“ありがとう”を全力で伝えて来ました。
This is also a really bad picture, it doesn't focus on the candle. lol
It really transmitted a strong "Thank You" for protecting me always.

お墓参りをして、温泉にたくさん入って、美味しいご飯を食べて、帰ってきましたさ♪♪
最近よくママと二人でご飯したりするんだよな~( ´ ▽ ` )ノ✨
この前も二人で買い物してご飯食べて、、、
その後歩いて目黒川の夜桜を見に行った。笑
After visiting the grave, entering many Onsen and eating delicious food, we came back.
Recently I'm often eating together with mama.
A while ago we also went shopping and eating together,,,
After that we walked and watched Sakura at night at the Meguro-River. lol






↑これ、ママね。笑
もう桜は散っちゃってるところが多いけど、、、(´・_・`)
This is mama. lol
There are already many blossoms falling down,,,

春だぁ~~~!o(^▽^)o
って感じれる時もあれば、全く感じれないくらい寒い日もあって、なんだか今年の春は好きじゃない。笑
もっと毎日がポカポカで、雨降るかな?とかの不安もないくらい1日を過ごしたいのになぁ。
今年は気付いたら梅雨入りしちゃってそうだね。
It's spring!
there are days where I feel this way, and there are days when it's so cold you can't feel it no matter how hard you try, I don't really like this year's spring. lol
I want to spend one day without wondering if it will be warm or raining.
It looks like we entered rainy season without noticing.

新年度が始まって、もう半分が過ぎたけど、
みなさま新しい環境には慣れましたか?
新しい環境、、、
わたしはすごく好きなので、その環境にいるみなさんが羨ましいなぁ~(^^)
Although already half of the time passed since the new year,
did everyone became accustomed to new environment?
New Environment,,,
Since I really like this, I'm jealous of all the people in such situation~(^^) 


わたしは新しい環境は今はないけど、
気持ちを心機一転させてこの春を過ごしたいと思います!!!^_-☆
おばあちゃまにも会えたことだしね
Although I'm not in a new environment now,
I want to spend this spring with a mental renewing!!
Since I also met my grandma ^^♥

、、、ってわけで、
今日もわたしは名古屋へGOしてきます
今月の名古屋行き来率高い!(⌒▽⌒)
Speaking of which,
Today I also go to Nagoya!
This month I will go really often!





No comments:

Post a Comment