Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Saturday, November 21, 2015

▽I made a little progress! Thanks to Moto-Karin-Chan. Minarun. / Oba Mina Blog / Nov 20, 2015; 10:04 pm (JST)

こんばんはっ
大場美奈です(*^^*)
今日はちょっぴり大人な内容の
ブログです!
Good Evening
It's Oba Mina (*^^*)
Today it's a little bit Adult-like blog!

みこってぃのお誕生日お祝いを
改めていたしました⭐
みこってぃ20歳になってから
ほぼ毎日ビール飲んでて
そのおかげで
昨日はみんなも飲もうか!となり
久しぶりにお酒飲みました。
We had a birthday-party for Mikotti again.
Since Mikotti became 20 years old,
she is drinking beer almost everyday,
so thanks to this 
yesterday all of us thought "Lets drink too!",
and so I drank alcohol the first time in a while.


わたし本当に本気でお酒弱くて
一杯まともに飲みきったことがなくて
1年以上も飲んでないから
絶対むり!明日リハあるからー!
って逃げようとしたら
隣に座ってた元かりんちゃんこと
かおたんに自分に負けんなよ!って
喝入れられました…
(´・ω・`)
わたしお酒弱い~酔っちゃう~
って思ってるから酔うんだよ!!!!
って。
I'm really really weak with alcohol so
I never really wanted to drink and 
I didn't drink in over a year, so
I tried to escape saying "Absolute impossible! 
I have rehearsal tomorrow!"
but Moto-Karin-chan aka Kaotan, who sat next to me,
 said "Don't loose to yourself!" and
put something in my glass too...
She said "because you think "I'm weak with alcohol, I will get drunk~"
you will get drunk!!!!"

とりあえずカシスオレンジを頼みました。
なんか女子はかわいこぶって
カシオレ頼む、って
テレビとかでよく見てたなぁって
思ってたけど今自分が頼むから
なんとも言えない←
とはいえ、お酒の味が得意じゃないから
限りなくジュースに近いものを
頼んでしまうのです(´-`).。oO
Anyway I ordered Cassis Orange.
Somehow it seems that girls who want to be cute
order Cassis Orange
they say often in TV I think, 
but when I ordered it nobody said it's cute.
However I don't really like the taste of Alcohol so
I ordered something that tastes close to Juice.


途中であいりんに引き継ぎながら
なんとか1杯飲み終え
ワインとかシャンパンに挑戦したけど
わたしにはまだまだでした…
While being taken over Airin on the way,
I somehow finished one glass
They challenged Wine and Champagne, but
I was still not done... 


そしたら隣の元かりんちゃんこと
かおたんにもう一杯!と言われました
ごちそうさまが聞こえないよ?
って
。・゜・(ノД`)・゜・。
元かりんちゃん怖いよー!!!!!
本領発揮してきたよー!!!!!
The Moto-Karin-Chan aka Kaotan next to me
said "One more!"
I thought "didn't she hear I'm finished?"
Moto-Karin-chan is scary!!!!!
She showed her true power!!!!!

カシオレ2杯目を頼んでみました。←
わたしとしては
2杯なんて絶対飲めないだろうなぁと
思っていましたが
まぁぽかぽかしながらも
なんとか飲めました!
達成感を感じましたね( *`ω´)
I tried to drink a second glass of Cassis Orange.
As for me, I was sure
I couldn't drink 2 glasses,
but while feeling warm,
I could drink it!
I felt a sense of accomplishment

昨日も少ししたら酔い冷めたし、
お家帰っても普通だったし、
今日起きて二日酔いとかなかったし、
なんなら元気でした!
いつもちょっとですぐ頭痛くなってたのに
かりんちゃんの言葉通り
自分に負けていたのかも…
ヽ( *` д´ )ノ
Yesterday when the alcohol cooled down a bit,
I also went home completely normal
and today I had no hangover,
I was really fit!
Usually I always get headache when I drink a bit,
but as Karin-chan said,
I probably just lost to myself...


お酒は慣れ、ってよく聞きますし
きちんと嗜めるくらいにしておきたいなと
思うのでなんだか良かったです(*^^*)
今日は少し大人な内容のブログでした!
みなるん。
I hear very often that you get used to alcohol,
I want to do it a little bit
I think so it was good (*^^*)
Today it was a blog with slightly adult content!
Minarun.

No comments:

Post a Comment