Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Sunday, March 6, 2016

▶ Nakunjaneezo made me cry. Minarun / Oba Mina Blog / Mar 6, 2016; 11:48 pm (JST)

こんばんはっ
大場美奈です(*^^*)
今日はガイシ2日目!
メインである佐江さんの卒業コンサート★
ついに来てしまった日、、、
Good Evening
It's Oba Mina (*^^*)
Today I write about 2nd day of Gaishi-Hall!
The main part of Sae's graduation concert!
Finally that day came...


「奇跡は間に合わない」
全員でオープニングから踊らせてもらいました(´ω`)
きっと今回このチャンスがなきゃ、わたしはこの曲一生踊らなかっただろうなぁと思う!貴重な機会でした
帽子取った人だれかな?
大切にしてね(>_<)
"Kiseki wa Maniawanai"
We all were allowed to sing it together as opening
For sure without this chance, I wouldn't have been able to dance this song in my life I think!
It was a precious chance.
I wonder who caught my hat?
Please treasure it (>_<)



佐江さんコーナーでは「掌」を✋🏻
人数は多いけどユニットとして歌うって思ってもらいたい、、って
少人数のユニットだと限られた人しか出れないとゆうことを考えてくれた佐江さんの心意気でした。みんなとユニットをやりたい、って。どこまでも優しい人だなって思った(´ω`)
At Sae's corner, I sang "Tenohira".
I thought even though there are many people, I want to sing this unit,,,
It was Sae-san's spirit that if it were Units with few people, only a limited number of members would be able to appear. She said she wants to do a unit with everyone. I thought she is such a nice person even to this extend.

そして「UZA」
AKB時代に踊ってたとはいえ、もう記憶が曖昧で改めてSKE48のみんなと合わせながら覚えました。
ダンスを魅力のひとつとしてるSKE48として、一生懸命自分ができる限り頑張りました(>_<)
これは一番練習した。
みんなで何回も合わせた。
素敵な炎の演出や照明効果に感謝してます(^ ^)
And "UZA"
I had danced it during my time at AKB, but the memory was already vague so I remembered it again together with the SKE-Members.
As part of SKE48, whose appeal is the dancing, I did my very best to dance it perfectly (>_<)
I practiced this the most.
We matched so many times with everyone.
And I'm grateful for the beautiful fire and illumination (^^)

そして同じくAKB48の「言い訳Maybe」をチームK2&佐江さんで歌いましたっ♪
懐かしい(´ω`)これは完璧に覚えてた!
佐江さんに向けて全力の好きだーってした!
衣装がわたしが初めて作ってもらった衣装で…懐かしく感じつつ、また着れた喜び(´ω`)♪
And then I sang also from AKB48, "Iiwake Maybe" with Team K2 and Sae-san.
So nostalgic! I remembered that perfectly!
I said "Suki da!" towards Sae-san with all my strength!
The costume was the first that was made for me, so it was a nostalgic feeling and I'm happy I could wear it again.

「オキドキ」では
なんかコールないかなぁーって考えてたら
前の曲もその前の曲も
『佐江さん』だったから
わたしはあえての『宮澤』コールを。笑
名字ってなかなかコールしないから
いっかなぁって!
At "Okidoki"
I thought that we maybe don't have a call, 
but since at the songs before it was always "Sae-san",
I made the matching "Miyazawa"-call. lol
Normally you don't the last name, so
it was a nice idea I thought! 

本編最後の『今日までのこと、これからのこと』
歌いながらもはや泣けてきた。
歌詞が良すぎて、、、
チーム別に集まって歌ってて
なんかみんなでわいわい歌えることに
幸せを感じすぎた(´・_・`)♡
In the end of the main part was "Kyou made no koto, korekara no koto"
I already cried while singing.
The lyrics are too good,,,
We gathered by teams, and sang,
and singing loudly everyone made me happy♥

「旅の途中」
佐江さんの卒業ソング
今回歌唱メンバーに入れていただきました。
初披露だったから
聞いてる方はちょっとわからないことだらけだったかもしれないけれど、歌詞も曲もすごーく佐江さんっぽくて聴くたびに泣けてきちゃいます。
"Tabi no Tochuu"
Sae-san's graduation song.
This time I was allowed to enter the singing members.
It was the first performance, so
there are probably parts that the people who listened didn't understand, but the song and the lyrics are really like Sae-san and whenever I hear it, I cry.

わたし的に「引越しました」みたいだなぁって思った(^ ^)
本番は佐江さんを見上げながら
歌ったんだけど
ドレス姿の佐江さんが綺麗でキラキラしてて
悲しいことじゃないのに
泣いちゃいました。
For me it was like "Hikkoushimashita" I think (^^)
When looking towards Sae-san during the show,
I was singing, but
Sae-san was so shining and beautiful in the dress
I cried, 
even though it was not a sad thing.

佐江さんのスピーチ聞いてるときも
本当に優しさが溢れてるなぁ、って。
「約束よ」はもう涙が止まらなかった。
2番の『ねぇ本当にありがとうと 心から言わせてほしい 楽しかった』ってところをみんなで歌ったんですけど、まさにこの言葉通りで。
Also when listening to Sae-san's speech, 
she was really overflowing with kindness.
And for "Yakusoku yo" I couldn't stop my tears.
We sang the second "Nee hontouni arigatou to kokoro kara iwasete hoshii tanoshikatta" all together, but it was really exactly like the words say. 
佐江さんに対して本当にこの歌詞のままで
こんなにぴったりな歌詞があるんだなって思ったし、それを佐江さんに歌えることが何より大切に思いました。
1人1人にちゃんと言葉をかけてくれた佐江さん。
わたしにかけてくれた言葉は内緒にします。
For Sae-san these lyrics are indeed really matching.
I thought it's so nice that there are such matching lyrics, and that it's really precious that I could sing them to Sae-san.
Sae-san also gave each and everyone some words.
I will keep the words she said to me for myself.

最後にサプライズで佐江さんに
「SKE48に来てくれてありがとう」って伝えました。
わたしも来た身だけど、、いろんな意味でのありがとうを込めて。
伝えたときの佐江さんのあの顔忘れられないな。
In the end we all told her 
"Thank you for coming to SKE48" as surprise.
I also came but,,, I have to thank her in many ways.
I think I can't forget her face when we told her that.

実は円陣前もサプライズして
「SKE~」のあとにいつもは「48」なんだけど「佐江ちゃん大好き」に変えるっていうサプライズをしました★
なんだか佐江さんにはサプライズしたくなるというか、喜んで泣いてもらいたくなっちゃう(´ω`)わたしは
Actually when we did the circle before, we also surprised her.
When she said "SKE~" we were supposed to say "48" but we changed it to "We love Sae-chan".
Somehow even though we were supposed to surprise her, she was so happy she cried.


今回この卒業コンサートを通しても
本当に佐江さんがどれだけの人たちに愛されてたのかって伝わってきたし、伝えられたのかなと思いました。
佐江さん自身も謙虚なのか
いっつも信じてくれなかったけど
みんな佐江さんのことが大好きで、一緒に居たくて、話したくて、卒業なんかまだしてほしくなくて、すごく大切に思ってるんです。
Also this time through this concert,
we came to tell her that she is really loved by everyone, and I wonder if we could show this properly.
Sae-san is also very humble.
She never believed us, but
everyone loved Sae-san, and wanted to be with her, and wanted to talk to her, and somehow didn't want her to graduate yet, she was really important I think.



なのに佐江さんは絶対信じてくれなかった( *`ω´)笑
でもきっとこのコンサートで
少しでも伝わったはず。
言葉じゃ、行動じゃ、伝わらないくらい佐江さんへの愛で溢れてて感謝の気持ちでみんないっぱいなんです。
それがあの日流した涙の量だと思う!
However Sae-san absolutely didn't believe it. lol
But for sure we showed it at least a bit
through this concert.
All of us are full of gratefulness and love towards Sae-san that we can't completely express it through words and actions.
That's the extend of the tears that were shed that day!

みんな号泣してたもん。
あんな光景なかなか見たことなかった(´・_・`)
わたしもたまに泣くことはあるけど
号泣までは数えられるくらい。
でも主役の佐江さんがリハから泣いてるのはずるいなぁって思った( *`ω´)
つられちゃうもん。笑
Everyone was crying a lot.
I rarely have seen such a scenery.
I also sometimes cry, but
but I can count the numbers when I cried so much.
But I thought it was unfair that the lead-role Sae-san was already crying since the rehearsals.
It made it even harder. lol

今まで卒業する先輩でリハから泣いてる人見たことなかったような、、、てことは佐江さん泣き虫だったんだな(´ω`)
なんかたくさんかきすぎて
まとまりなくなってきたけど
佐江さんからもらった言葉を大切に
みんなで前を向いてしっかり歩いていかなくちゃ!
I think I haven't seen a Senior who graduates who was crying already since the rehearsal,,, So I wonder if Sae was a crybaby. lol
Somehow I wrote too much,
and it became quite unorganized, 
but I will treasure the words I got from Sae-san
and all of us have to walk forward from now on too!

不安だし、ピンチだけど
そんな時こそ気持ちで負けてちゃ
終わりしかないから(´・_・`)
佐江さんが残してくれたものを
終らせたくないし証明したいな。
We are worried, and on the pinch,
but if we lose to our feelings at such a time,
we are already at the end.
I don't want to end the things Sae-san left us 
and want to prove them right.

でも本当の卒業は4月1日だから( *`ω´)
まだ佐江さんSKE48だ!
とりあえず1回、お疲れさまでした★
また卒業前に会えるかなぁ。会いたいなぁ。
And her real graduation is on April 1st!
Sae-san is still in SKE48!
For now, good job this time!
I wonder if I can meet her again before graduation... I want to meet her.


大好き。
いろんなこと教えてくれてありがとうございました。
みなるん。
I love her so much.
Thank you for teaching me many different things.
Minarun.

No comments:

Post a Comment